01 februari 2006

Husvisningar

Det ser så lätt ut på TV när de går runt och "home-stagear"! Att måla en vägg här, byta ett golv där och så ut med det ärvda möblemanget och in med ett trum-batteri! I verkligheten fungerar det inte riktigt så, försöker jag förklara för dottern R. Visst kan man röja undan lite mer än vanligt, men det går inte att ta fram svarta sopsäcken och slänga allt. Det är ju grejor vi använder...

Nej, hon är inte oresonlig, R. Inför senaste husvisningen offrade hon en ledig förmiddag och kom "hem" och städade toaletterna. Fint blev det, och ett par av spekulanterna kommer tillbaka på måndag och vill titta en gång till. R tror bestämt att det berodde på hennes toalettstädning :)

Det är en sak jag inte kan förstå med "home-stageing". Var gör de av det ärvda möblemanget för att inte tala om familjen som bor mitt i säljobjektet? Kan man komma tillbaka och bo i det "stageade" hemmet tills köparen tillträder? Eller lägger de ner alla extra pengar de har tjänat på försäljningen på att bo på hotell under mellantiden?

Är det någon som har en teori så är ni välkomna med en kommentar!

En sak vet jag: jag kommer att ruinera mig på tulpaner.

Inga kommentarer: