15 februari 2006

Visning igen!

Kan inte folk bestämma sig snart...?

På väg hem från Sundsvall ringde mäklaren och ville ordna en visning igen - på onsdag, alltså idag. Vi kom hem rätt sent på måndagskvällen och var rätt trötta efter att ha åkt/kört hela dagen och på tisdagen (i går) var jag i Jönköping hela dagen och orkade inte börja städa när jag kom hem. Och maken M kom bara hem och vände i dörren på väg till nästa möte... Sonen T har ju sportlov, kan man tycka, men han är så "skoltrött" så han måste sova så mycket som möjligt för att motverka det, säger han. Trots detta städade han de två toaletterna sent på tisdagen, innan han försvann för att sova hos en kompis. (Visningen skulle ju vara redan klockan 11...)

I morse for jag alltså omkring högt och lågt för att åtminstone försöka få huset presentabelt. Jag har kommit på ett hörn där jag kan "gömma" tvätten som jag inte hunnit vika. Hann inte heller plocka ur den rena disken ur diskmaskinen, men den var ju bara att stänga. Jag prioriterade dock att åka till Konsum så fort de öppnade och köpa två buntar tulpaner (extrapris den här gången! Thank you!) Sedan har jag ytterligare ett tips för att få huset att kännas fräscht : spraya med lite "Pledge" under bord, sängar och i badrumsskåp. Det är egentligen ett medel som 40-talisterna har när de dammar de ärvda stilmöblerna, och visst, jag brukar använda det på dammtrasan, men om man inte hinner damma så luktar det ändå VÄLDIGT gott.

Hur det gick? Ingen aaaning...Fortsättning lär följa!

Inga kommentarer: