17 mars 2006

Vårtecken

1) Jag är så trött! Tröttare för varje dag och mer och mer blir det att göra... Men lite piggare blev jag tillfälligtvis av beskedet att jag fick VG på hemtentan i förra kursen! Tusen tack, Magister M & co!

2) Fönstren är alldeles randiga - men eftersom vi flyttar om några veckor struntar jag i det tills vi skall göra den där ordentliga slutstädningen. Jag bävar redan. I eftermiddag skall T och jag gå och ta ytterligare några mått. De e mycke nu.

3) Idag har jag skottat upp en gång fram till torkvindan och hängt tvätten ute. Det har aldrig hänt förut att jag behövt skotta för att hänga tvätt. En märklig upplevelse. Snön på baksidan av huset är som den man ser på TV att innuiterna på Grönland bygger sina igloo-ar av. Det hade gått att skära ut byggblock. Jag gjorde inte det. Jag hängde upp tvätten. Just nu är det nollgradigt ute - och otroligt ljust.

4) Jag är sugen på våfflor... Kan också bero på att min huvudsakliga föda de senaste dagarna har bestått av Nutrilett. Jag hatar den där chokladsmaken som åker upp och ner! Men det är ett bra sätt att komma igång. Och det finns ju även "bars" numera, med lite annan och olika smak. Jag tror jag skall satsa på det.

5) Fåglarna sjunger. Faktiskt. Hur kallt det än är. Och meteorologen sa nyss på radion att den ultimata snösmältningen i år, för att undgå översvämningar och elände, är att det blir varmare dagar och fortfarande kallt på nätterna. Detta för att det inte skall gå för fort. Det verkar som om hon blir bönhörd just nu i alla fall.

Inga kommentarer: