13 september 2006

Studio Duvslaget

När jag hade klarat av dagens stadsvandring med käcka sjukgymnaster från Borås var klockan bara drygt 9.

Ett stycke jobb fanns att söka, det var ju snart avklarat (tack och lov för dator och e-mail! Sparar massor av tid och portopengar!) Kundtjänstansvarig på Benders i Edsvära, Kvänum. Varför inte? De har ju faktiskt filial i Hjo!

Vad får jag lov att göra nu då, tro? Jo, jag har ju ett par jeans liggande här, som dottern R har bett mig laga. Eftersom jag bara väntar på att få intyg skickade till mig, som jag sedan skall skicka vidare, samt väntar på eventuella besked från alla ställen där jag har sökt jobb, måste jag ju ha något i händerna för att inte bli knäpp. Jag vågar ju inte göra något med evalution förrän jag fått besked om huruvida min överklagan gått igenom.

Alltnog, jag gick upp på vinden för att hämta en liten lapp att laga jeansen med. Där uppe finns det massor av grejer som vi inte har sorterat än efter flytten, det har ju varit så vansinnigt varmt där under sommaren. Men nu var det ganska lagom. I rummet längst in stod det inte så många saker. Sonen T har framfört önskemål om att få ställa upp sina trummor där, som han köpte av en kompis lillebror igår. Tja, det kunde kanske bli bra. Det finns ju en taklampa och ett par stickkontakter. Ska bara flytta ut det här - och det där... och skidorna skall ju inte ligga där, de skall stå där... Och några udda stolar kan stå där borta. Och där ligger ju den gamla key-boarden, den kan man ju också ha där inne, och trumpeten, så kanske den blir spelad på någon gång...

För att komma in i rummet lite lättare flyttade jag också på en soffa och några lådor med bl a gamla skolböcker, lp-skivor och diverse. Det blev jättebra.

Ojsan, lapp till jeansen var det, ja....

Inga kommentarer: