10 oktober 2006

Än är det sommar kvar säger mor

Igår var det så varmt när jag kom tillbaka från stavpromenaden så jag hoppade snabbt i baddräkten och gick ner och vältrade mig i böljan. Det var inte så kallt som jag trodde det skulle vara, troligen 15-16 grader...jag skall skaffa mig en termometer, det blir bara inte av! Det kan jag ju önska mig på min födelsedag i november. Ska det fortsätta så här håller jag nog på och badar då också.

Och fuchsian blommar och blommar. Nu har jag fått tips om hur jag skall förvara den över vintern av mina äldre släktingar som har haft samma jätteplanta i drygt 20 år. Så det finns hopp. Men den behöver nog inte tas in förrän efter allhelgonahelgen.

Det är nog dags att skriva om barnvisorna om årstider. "Det är höst i vårt land, men vi badar ibland..."

Inga kommentarer: