14 november 2006

Sea view...

Jag hör till dem som verkligen måste försöka leta rätt på fördelar med hösten för att inte få panik för att det bara blir mörkare och mörkare.


När jag var liten var det inget problem, för halva släkten fyllde år under hösten, vilket gjorde att man aldrig hade tid för "grå är november", det var ju kalas hela tiden. Seriöst! 12/10, 17/10, 30/10, 4/11, 14/11 (grattis kusin L!), 16/11, 20/11 (jag) och 14/12. Och då var det ju redan advent och Lucia och jul av bara farten.


Numera firar man ju inte på det sättet som man gjorde när man var barn. I år har det varit totalt två kalas av ovannämnda födelsedagar. Två av de andra som fyllde år är döda och resten gratulerar vi inte längre om det inte är väldigt jämnt. Själv känner jag att jag inte vill fylla år och hitta på något att önska sig och något att bjuda på. Så förra året åkte jag bort med familjen, till dottern F i Sundsvall. Det gick utmärkt. I år skall vi åka, det blir ju nu till helgen men det beror på att vi inte kunde någon annan helg, och R och E var däruppe för några veckor sedan, och dessutom fyller jag ju en måndag.. helt kass! Har fått tid för koll av blodtryck samt tid för klippning (inte på samma ställe förstås) och så är det kören på kvällen. Så det blir att fira efter 21 eller så. Nej, jag tar det gärna i Sundsvall. Trots att det bara blir med M, F och T.
Jag ordnar hellre kalas med massor av folk en helt annan dag när det är ljust och varmt...Efter examensfesten vet jag ju hur man gör.

Nä, leta fördelar var det. En fördel är att vi får sjöutsikt allteftersom löven faller. Så här såg det ut i går morse. Inte så fult.


1 kommentar:

Maria sa...

Grattis på födelsedagen!!!
(Jag har tappat bort din mailadress)