02 februari 2007

Att vakna med en sång

I morse vaknade jag tidigt, tidigt. Innan det var morgon.
En sång ringde i mina öron.
Det händer inte så ofta.

Vilken sång? Jo, "ont, det gör ont, det gör ont..."

Som tur var somnade jag om.

Det är dags att jag skaffar mig en "theme song". Alla som har sett Ally McBeal (nu dagligen på TV4+) förstår vad jag menar.

Jag vill inte ha "Det är lika bra att sluta drömma.." med Ronny Eriksson. Inte heller "Que sera sera" eller Orups "De' e' okej...". Kanske den gamla "Jag vill inte va' som alla andra", den proggigare "Kan vi, vill vi törs vi..." eller melodifestivallåten från mitten av 70-talet "Just idag är jag stark" med Kenta (vad hände med honom sedan?). Är det någon som har något annat bra förslag?

Vad som helst utom "ont, det gör ont, det gör ont..."

Inga kommentarer: