20 mars 2007

Ett steg fram och två tillbaks - eller kanske inte

Att marknadsföra ett företag som inte riktigt finns är lite påfrestande.

Tre av fem personer satt igår och drog upp linjer för profilering, tittade på möjliga säljbilder och diskuterade vilken marknad man kan satsa på. Den fjärde väntar bara på säljmaterial och den femte skulle enligt egen utsago sitta på alla kontakter som vi behöver för att bli miljonärer.

Ett mail gick iväg till denna sistnämnda, i en annan stad, om vad vi hade kommit överens om här. Lite bilder och några halvfärdiga skisser på olika loggor och namnförslag. Med vändande mail kommer ett meddelande om att det var det fånigaste hon sett, ungefär. De bilderna och den profilen passade inte alls in i det som tidigare sagts osv. Och absolut inte hennes "stil". Så hon bad att få tacka för sig om vi inte önskade hennes tjänster.

Initiativtagaren till denna konstellation av människor har trots detta bakslag bestämt att han vill fortsätta enligt Hjo-modellen, jag får sitta kvar och pilla med loggor och broschyrmaterial så ska vi söka våra egna kontakter sedan. Mmmm..kul att någon ser ens förtjänster... men jag känner lite bävan för att det är MITT EGET material som skall sälja tillräckligt för att avlöna både mig själv och alla de andra som vill ha lön så småningom. Gulp!

Jag håller mig tills vidare till en ganska strikt och traditionell modell, eftersom produkterna är rena och naturliga blir det mycket så i bilder och text också. Det skall kännas SVENSKT.

Jag bara undrar lite lätt i mitt stilla sinne vad det var som var så himla fel med de bilderna som jag skickade ner? Det var ingen konstruktiv kritik, precis.

Jag lär få fortsätta undra!

Inga kommentarer: