26 april 2007

Två nyslingade blondiner i en cabbe...

var jag och dottern R för en halvtimme i eftermiddags. En ny mazda som låg som en rem på vägen, var det 150 eller 250 hästar tro? (Jag såg ingen, men det sägs så)

Fler sommartecken: jag har börjat min vetenskapliga undersökning om nya sommarglassar, och har nu provat 2 stycken. GB's Magnum Ecquador och Klings Calypso. Båda mycket goda, den första kan man ha i stället för middag, den andra som - glasspinne... Fast Magnum har en annan fördel. Det tjocka chokladöverdraget sluter tätt intill pinnen under glassen, alltså ovanför där man håller i pinnen. Detta innebär att även om man äter glassen ganska långsamt, som jag, så stannar glassen på pinnen ovanför chokladhöljet och man behöver inte hålla på och passa och slicka för att det rinner glass ner på fingrarna. Detta kan vara ganska viktigt i avvägningen mellan glassorterna i kiosken.

Jag har idag sett flera människor med bara ben. Både maskulina och feminina. Det var 20 grader i luften, typ. Folk sitter ute och solar på fiket tvärs över gatan. Utan filtar på sig.

Jag har shippat iväg en STOR laddning av mina vykort till stadens största turistmagnet - jippi! Det är det enda stället där jag på allvar tror att jag får sälja mer innan sommaren är slut. Jag trodde aldrig att de skulle ta in dem ens - men frågar man inte, får man inget svar! Inte för att man blir miljonär på att sälja vykort, men jag vill få ut mitt varumärke. Så kanske jag får andra, flashigare erbjudanden senare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till vykorten!!! kommer bli bra det här. jag själv jobbar häcken av mig. var i skolan 8 i morse. har hjälpt en industridesigner att limma och ritat serie och skannat och grejat. är skittrött. och saknar stockholm! hoppas ni mår fint hemma, kram!

Eva Kihlström sa...

ÅÅ, jag vill se vad det är du har gjort! Du får ta kort på det och ta med hem sedan. För du släpar väl inte med hela portfolion, kan jag rto...