28 februari 2008

Ecce homo

Alla människor behöver bli sedda.

Att få bli kallad till en anställningsintervju, där man är väl meriterad och har svar på alla frågor är ett unikt tillfälle att få bli sedd. Att få sitta i en och en halv timme och bara prata väl om sig själv. Och ändå försöka vara ärlig.

De dåliga sidorna hittar man lätt hos sig själv. Men ibland behöver man också få tillfälle att fundera över de goda sidorna och få formulera dem i ord.

Jag tror att jag fick ge en rättvis bild av mig själv igår. Och sex personer har fått varsin bild ur ett spektrum - förhoppningsvis hittade var och en något inom sitt eget fält att knyta an till.

Det kan dröja uppåt två veckor innan jag får besked, och jag tar inte ut något i förskott. Jag vet att jag var en av sju utvalda, och det får räcka så länge. Det känns bra att ha fått vara med så här långt.

Inga kommentarer: