27 mars 2008

Städfrossa!

Den nya vågen av snusk-program på tv, ja, jag menar alltså de där med städtanter i olika skepnad och ingenting annat, kommer nog att få sina svallvågor över Sverige under lång tid framöver.

Jag själv bytte lakan häromdagen - trodde jag. Det slutade med att jag hade bäddmadrasserna på vädring hela dagen, slet loss de gamla toppklädslarna på resårmadrasserna och slängde dem (trots att de inte innehöll några rester av päls- eller andra ängrar utan bara vanligt damm) och beordrade maken att köpa nya på väg hem! Dammsög förstås noggrannt de två år gamla bädd- och resårmadrasserna innan jag på nytt bäddade in dem i strechfrotté och lakan.

Idag rensade jag ut en halv garderob - före frukost ...

Och när solen skiner får man faktiskt lite extra energi. Tyvärr är det minusgrader ute, så det blir inte fönsterputs idag heller - det gör jag inte, trots att det är möjligt med lite rödsprit i vattnet. Våra 27 fönster på två plan med 4-8 rutor i varje får vänta tills det blir en aning varmare. Då kan det t o m bli lite njutbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det kan vara rent skadligt att titta för mycket på tv :)

Anonym sa...

Både jag och maken får städpanik av att titta på Rent Hus. Samtidigt så är det ju trevligt att se hur illa det är hemma hos en del - ett par dammråttor känns rätt överkomligt jämfört med det man ser i programmet.