12 augusti 2008

Turisterna

har något jagat i blicken när de går sina promenader i den lilla staden. Även när solen skiner håller de sina hopfällbara paraplyer i ett säreget, fast grepp. Som om det vore en besvärjelse för att det inte skall bli regn just nu när VI är ute på VÅR promenad. Skulle det hjälpa? Nu öser det ner igen, och jag tar åter igen ur blomlådorna ur hållarna utanför balkongräcket och ställer dem i säkerhet under tak. Ur och i, i och ur. I ur och skur.

Apropå promenader tog jag en stavgång (utan paraply) ut till Spakås i morse. Eller "pinn-promenad", som sonen T kallade dessa excesser under sin mest språkligt krestiva period (numera är det mest gutturala läten och enstavigt mummel - kanske är det för att jag har blivit äldre och hör sämre?). Jag blev riktigt varm, när jag fick upp ångan, och fick för mig att dra på baddräkten och hoppa i sjön när jag kom tillbaka hem. Men jag ångrade mig när jag doppat mig. Det var ca 12 grader, skulle jag tro, så det blev ett kort gästspel i det blå, med en varm dusch efter. 

Man blir dock pigg efteråt! Så jag ägnade större delen av arbetsdagen åt att fila och putsa ytterligare på min snart färdigrenoverade webplats, med benäget bistånd av A, som samtidigt instruerade mig för den manual jag gör åt hans företag. SNART är det klart att trycka på knappen och publicera min ny-gamla "sida" - nu utökad, förstärktoch bättre än någonsin!

Inga kommentarer: