14 juli 2009

Förflyttning pågår!

Ja, jag lovar att det kommer en bildblogg från helgens bröllop också, men jag hinner nog inte idag.

Efter 33 år flyttar nämligen svärföräldrarna just idag ur sitt hus på Rävstigen till en jättefin lägenhet på Magasinsgatan - inom Hjo, alltså. Alla barnen och en del annat löst folk som genom åren knutits till familjen håller på och kör och bär för fullt. Själv har jag åtagit mig att passa med mat och fika mellan varven.

Det kan låta avancerat med mat till bortåt 15 personer, men det behöver det inte vara. Efter 27 år och växande familj har man vant sig. Idag blev det kall sommarlunch bestående av pastasallad med en massa grönsaker och kassler, lufttorkad skinka, rökt Vätternlax, kokta ägg i klyftor samt en hög med kräftstjärtar. Smör ost och bröd samt flädersaft och jordgubb/citronsaft. Efter det kaffe och Big Pack-glass (man ska inte överdriva...!)

Nu har jag lastat in allt i diskmaskinen och satt på den plus en omgång kaffe. Dags att ladda maskinen igen. Om en kvart är det eftermiddagskaffe med nybakt sockerkaka.

Nej, jag tänker inte starta lunchrestaurang!



Fr v Michael, Dan, Martin, Tobias, Franco (pojkvän till Annes dotter), Anne, svärfar John, sonen Theodor, Ida (hans flickvän), Eva, Johan (gift med Eva) och svärmor Inger. Själv står jag där jag brukar, bakom kameran.


Även de nygifta, Erik och Rebecca Eriksson, tittade in på väg mot Stockholm (längst t h)
Stor balkong är bra!

Inga kommentarer: