08 januari 2010

Jag har kommit in i ett stim

Periodare som jag är kommer jag ofta in i stim av än det ena, än det andra.

Lämpligt nog för denna kalla årstid har jag nu kommit in i ett stim av varma sockar. Att sticka dem, alltså. Det går så bra att bli av med restgarn och dessutom få man lov att köpa ett och annat nytt garnnystan också. Strumpstickning är bättre än bloggning eftersom det tillåter att man samtidigt umgås med "nära och kära". Åtminstone är det mer socialt accepterat. Och det är smidigt framför TV.

Fyra par har det blivit nu på knappt lika många veckor. Ett par till skall det bli, fast just nu håller jag på med något som är mycket petigare. Det skall bli en överraskning, så det blir väl avslöjat senare. Efter den 14/1.

Hon stickar stora...

Hon stickar små...

Tyvärr rätt suddiga bilder, för hur bra min Ajjfåns än är, så inte är kameran något att skryta med... (Färgåtergivningen på de stora sockarna är dessutom helt fel, de är egentligen knallorange och gula i foten. De tillhör sonen T, om någon undrar.)

Inga kommentarer: