28 januari 2013

Förkylning eller influensa?

Spelar egentligen ingen större roll, tror inte att vårdcentralen skulle ha gjort något åt det i vilket fall.

Idag är det en månad sedan jag först kände mig en aning täppt och trött. Sedan kom dundersnuva - jag snöt säkert ut en liter snor om dagen, så fort jag hade snutit mig så gurglade det i näsan igen. Och så rejäl hosta på det. Konstigt nog inte alls ont i halsen. Lite feber kom och gick, nyårsafton låg jag t ex och sov i princip hela dagen och kvällen. Inte för att det gjorde så mycket, vi hade i alla fall ändrat våra planer av andra skäl.

Någon dag emellanåt blev jag lite bättre, sedan kom ett nytt symtom eller ett gammalt tillbaka. Man blir så trött. Och maken ungefär likadan, fram och tillbaka.

Nu har jag mått betydligt bättre i flera dagar så nu tänkte jag att jag kanske är frisk igen. Men nähä, idag är jag mera snuvig igen...

Inga kommentarer: