26 januari 2013

Mani eller missbruk? Friskvård!

Något som jag sysslar med i perioder: stickning!!

Det är verkligen rogivande att ta en paus för motorikövning då och då. Sitter man på tåget så kan man lyssna på podradio samtidigt, är man hemma kan man se på TV medan fingrarna går.

Det spelar inte så stor roll vad som blir resultatet, men det är ju roligare om det blir något fint.

I vinter när jag har åkt mycket tåg har det blivit flera par sockor i olika storlekar, mössor, vantar... Just nu håller jag på med en kofta till mig i ett mörkt blågrönt alpaca-garn. Det blir så fint. Och så en liten fuskpolo till lilla Stella, snart 2, som förlagt sin någonstans. Hon har valt några olika färger ur mitt restgarn så den blir randig.

Jag har gått med i facebook.com/onlinestickcafe och även hittat stickklubben.se på nätet och som pod, så jag vet att det finns många likasinnade därute!











Inga kommentarer: