17 februari 2013

Har vi hamnat i Narnia?




Himlen är jämngrå och det har snöat smått, smått nästan hela dagen idag.  Temperaturen ligger precis vid nollan, vilket betyder att det är slaskigt och ruggigt ute. Man blir bara blöt om man går ut.

Jag gick ändå ut lite förut - till ICA, för att fylla på mitt busskort. Det tar nämligen en massa extra tid om man ska göra det på bussen precis när man ska åka. Det är bättre att göra det dagen före. Man kan ändå datera det så det börjar gälla den dagen man åker på det. Önskar att fler tänkte så.

Det är en trög dag idag. Jag har i och för sig känt mig rätt låg i flera dagar. Inte kunnat sova ordentligt, vaknat med mardrömmar osv. Och hosta och värk i kroppen. Det ligger något i det där talesättet att "om man är över 40 och man inte har ont någonstans, då vet man att man är död". Kanske är det något nytt otyg på väg, typ förkylning eller influensa. Det är ju flera olika virus och bakterier i gång nu, enligt experterna.

Egentligen skulle jag ha gått på Tupperware-party i eftermiddags - det var många år sedan. Och så blev det inställt. Typiskt. Det hade passat bra idag annars.

Nu har jag suttit vid datorn i några timmar till och bara gjort egna saker. Uppdaterat hemsidor, kollat över lite handlingar till ett kommande årsmöte, bloggat, surfat... Har också bokat flyg till en resa i vår - det har aldrig hänt förut, att vi har åkt bort en vecka i april! Känns lite bättre. 

Och jag har ett jobb att åka till i morgon. En dag i taget, Eva...

Inga kommentarer: