22 februari 2013

Ingen vanlig dag...


"Idag är ingen vanlig dag, för det är Stellas födelsedag.."


För  två år sedan fick jag vara med om den märkliga och fantastiska upplevelsen att få mitt första (och än så länge enda) barnbarn. Jag menar, bara det att få tre egna friska och välskapta barn är ju inte alla förunnat, och att sedan få en sådan här fantastisk liten varelse som är MIN dotterdotter är inget annat än ett underverk.

Här skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om detta världens åttonde underverk, men det finns ändå inte ord för att uttrycka det jag skulle vilja säga. Jag kan inte förklara för dig, som inte har varit med om detta mirakel. Och har du barnbarn så kanske du vet vad jag menar. Det liknar ingenting annat. Och är inte alls som jag trodde att det skulle bli.

För den skull menar jag INTE att livets absoluta och enda mening är att få barn och barnbarn. Det finns väldigt många meningsfulla upplevelser en människa kan vara med om, som jag aldrig kommer att komma i närheten av. Jag ska inte ens börja räkna upp exempel.

Jag ville bara dela med mig av något som jag känner stor och ödmjuk glädje och tacksamhet för.

(Jag lånar en fin bild från "Farmors" facebook-flöde!)


Inga kommentarer: