20 februari 2013

Surf om stickning

Ni som känner mig vet att jag har lite dille på att greja med händerna. Gärna stickat eller virkat, som man kan ha med sig vart som helst och som blir något.

Exempel på några saker som jag har gjort och berättat om på min blogg under de senaste veckorna: tofflor, fuskpolo till barn, om stickning i allmänhet och några olika grejor.

Runt omkring på nätet finns också en massa stickrelaterat, om man ids leta litegrann. Här är bara några exempel:

Massor av länkar finns på Stickklubbens blogg och i gruppen Online Stickcafé på Facebook. Bra mönster och andra tips finns på Kyrkkaffe-bloggen också. Bland annat.

Om man söker på youtube kan man läsa sig en del takniker som man inte kunde. En fördel om man vet vad tekniken heter på engelska förstås. En instruktiv film om hur man stickar snören lär man sig här.

Många bjuder på gratis mönster och idéer i sina egna bloggar. En norsk variant hittade jag här! Och här finns mönster till en "fuskpolo" att ha i stället för halsduk.

Det finns också en massa bra affärer där man kan köpa garn och annat - men det är förstås en helt annan historia...!

Inga kommentarer: