15 mars 2016

Om simning 2. Del 14/100

Dagens kilometer kändes betydligt kortare än sist. 

Visserligen var kollegan, som enligt egen utsago har en knubbsäl i släkten, också där och plöjde fram i det blå, men på min sida om snöret fanns inte mindre än två "harar".

Vadå, harar i bassängen, tänker vän av ordning.

Jo, eftersom jag simmar så sakta som jag gör trots att jag tar ut mig så jag blir flåsig, så är det väldigt sällan jag simmar förbi någon. Någon gång kanske det kan finnas nån gammal tant som simmar lika sakta, men det är ingen idé att försöka tävla.

Men någon gång händer det. Den här gången var det alltså två personer som simmade extremt sakta, så jag lyckades simma förbi fyra gånger. Då känner jag mig jättespänstig...! Jag "leker" att de är normalmotionärer och jag en tävlingssimmare i toppklass som bara forsar förbi. 

Ibland har jag sett att de har med såna där "dragare" i tävlingar, fast mest i sprinterlopp på land förstås. Kan man få låtsas lite, om det gör motionen lite, lite roligare?



Inga kommentarer: