07 mars 2016

Om telefonförsäljare. Del 7/100

Om telefonförsäljare tycker jag inte. Det är nog i särklass det argaste jag är på. 

Sedan några veckor har jag en som förföljer mig och ringer precis när som helst, morgon middag kväll, jag bara vägrar svara. Hur jag vet att det är en försäljare? Första gången det ringde från det numret googlade jag det naturligtvis. 

Sedan jag för några år sedan råkade ut för ett synnerligen otrevligt försök till bedrägeri just via telefonförsäljning svarar jag aldrig aldrig i mobilen om jag inte känner igen numret eller har namnet i min telefonbok.

Jag tror inte att jag har gått miste om så väldigt många exklusiva erbjudanden i alla fall. Jag har inte saknat något. Jag handlar i affärer eller på nätet när jag behöver något. Aldrig per telefon.

Inga kommentarer: