26 april 2016

Om Facebook. Del 57/100

Jaa, Facebook är en fascinerande uppfinning i alla fall.

För ett par år sedan började de ju ha en tjänst där man kunde få se allt som har hänt detta datum sedan man gick med i fejjan, år för år. Tydligen kom de på att alla minnen kanske inte är jättetrevliga, för idag såg jag ett meddelande som löd så här:

Vill du styra vilka minnen du ser?
Det kan finnas vissa minnen som du inte vill se igen, så vi har skapat nya inställningar så att du kan filtrera bort vissa datum och personer från de inlägg som vi visar dig för Den här dagen.
– Facebook-teamet
 
Nu ska man alltså komma ihåg vad man har lagt upp på fejjan under 8 års tid (som jag har varit med) och dessutom komma ihåg vilka händelser och personer man eventuellt inte vill bli påmind om. Och fylla i dem i en särskild inställning.
 
Nää tack, Facebook, jag lägger ner... Frågan är hur många fler grejer de kan hitta på innan jag ledsnar helt och kliver ur! 

(En lite lustig grej som jag upptäckt på Facebook de senaste dagarna är att just sista helgen i april har vi varit i Stockholm flera gånger! Helt oplanerat.)

Inga kommentarer: