09 juni 2016

Om val. Del 100/100

Så går vi i mål med avsnitt 100.

Den här omgången skrev jag på två ställen, vilket ibland har varit lite jobbigt att fylla ut. En del dagar har jag inte haft tillgång till internet, eller det har kommit annat emellan. Då har jag skrivit ikapp så fort som möjligt.

Så vad har då hänt idag som man kan skriva några rader om?

Ja, det hände något ovanligt idag. Jag satt nere i bibliotekets lånedisk och det var väldigt lugnt. Så ringer telefonen och jag blir erbjuden ett vikariat två dagar i veckan på grannortens bibliotek hela hösten. Eftersom jag bara har 55% i tillsvidaretjänst vore det dels en chans att testa att jobba heltid ett tag, dels en chans att jobba på ett nytt ställe.

När jag berättade det för min chef fick jag veta att det skulle bli ett vikariat som jag kunde få fylla på min tjänst med på min nuvarande arbetsplats också.

Så nu måste jag välja. Ska dit på besök i sommar, så får vi se. Spännande.

Inga kommentarer: